Monday 6 October 2008

Maratonul Piatra Craiului

Data:04.10.08
Locatie: Muntii Piatra Craiului
Participanti: Corina, Silvia, Mihai, Rudy, Silvia, Cornelia, Tori, Florentina, DanaG, si alti 160 de oameni
Poze: http://www.maratonpiatracraiului.blogspot.com/

Uite ca a venit si ziua cea mare, ziua maratonului montan. Daca anul trecut telul era sa termin anul acesta veneam cu motivatia sa-mi imbunatatesc timpul. Aveam sa constat nu este chiar asa de usor.
Tot vorbind despre maraton, cum a fost si cum va fi anul acesta "se lasa convinsi" sa participe Corina, Mihai si in ultimul moment si Silvia. Plecam vineri seara destul de tarziu din B, alegem drumul de Targoviste pentru a evita DN1. Drumul se dovedeste mult prea lung si ajungem sa ne punem in sacii de dormit undeva dupa 1AM. Dimineata trezirea la 7, mancare, facut rucsacelul, fuga in Zarnesti pt validarea inscrierii online. Primim numerele, energizantele si harta traseului. Ne prezentam la linia de start salutand prietenii, mai tragem un ochi la ce echipament are fiecare si 3, 2, 1, START. Mai toata lumea alearga. Iesim din oras si ne indreptam catre fantana lui Botorog. Continui sa alerg dar stiu ca la un moment dat voi trece la mars.
Ma depaseste Corina, se vede antrenamentul din parc zic in gand si-mi continui drumul. Incepe urcusul catre Pestera. Peisaj de vis, toamna in Crai. Tragem cu coada ochiului la peisaj si ne continuam concursul. Pe drum un grup de scolari au iesit sa ne faca galerie. Mai sus Lucian ne face poze si ne felicita pentru efortul depus. O vreme alerg cu un nene de 55 de ani inscris la concurs de fata lui, asa fara stiinta lui. Este in camasa si adidasi/ghete grele. Tot respectul pentru el. In tinerete a facut atletism dar de multa vreme nu a mai alergat. Ajungem la table unde alimentam. Anul acesta organizarea la punctele de alimentare a fost mult mai buna. Gaseam de toate in ciuda faptului ca aveam intarziere mare fata de primii.
Dupa La Table incepea urcusul catre saua Funduri. Era locul in care tb sa recuperez timp fata de anul trecut. Insa nu a fost cum planuiam, motorul nu tragea ba mai rau dadea si rateuri. Surpriza, din spate apare Florentina care-si abandonase sora si prietena pentru ca nu dorea sa aiba aceeasi soarta ca si anul trecut (abandon la Plaiul Foii din cauza timpului limita). Incepem sa urcam impreuna. Ea vrea sa faca mai multe pauze dar o conving sa mearga in ritmul meu si asa ajungem cu bine in saua Funduri unde Cristi (salvamont) ne ia timpul pt zona moarta de pe valea urzicii. Dupa un baton energizant incep coborarea. Plec eu primul si trec prin zona amenajata cu corzi fixe. De la nr de oameni trecuti pe acolo poteca a devenit un tobogan (pamant negru si umed pe calcar slefuit). In urma mea o concurenta din Japonia are probleme cu coarda. Nu mai stau sa o astept pe Florentina si continui drumul catre plaiul foii.
In zona marelui grohotis am o cadere fizica drastica, motorul iar da rateuri la greu, incepe sa ma jeneze un genunchi si regret decizia de a pleca fara bete de trekking. Ma depaseste DanaG, lucru care ma cam face la psihic, trec ganduri de abandon la plaiul foii.
La ref Spirlea punct de realimentare. Beau pahare de apa si bag alimente. Din padure apare Silvia si Florentina. Silvia este in "afara concursului", nu are numar, a venit asa sa vada ce si cum. Dupa ce bea apa se si duce. Nu l-am mai vazut pana la finish :). Am ramas iar cu Florentina care se plangea de dureri la genunchi. Incepem sa coboram. Eu merg mai bine la vale dar ramanem in raza vizuala. Pe drumul forestier alternam alergarea cu mersul si asa ajungem la Plaiul Foii inaintea timpului limita. Avem dreptul sa continuam numai sa vrem.
Pe portiunea de la Sirnea gandul abandonului a iesit din cap dar acuma nu vreau s-o las pe Floru sa abandoneze. Ii zic ca dc se tine de mine nu va abandona si nici nu vom forta insa o avertizez ca urmeaza o urcare bunicica: 650m diferenta de nivel pana la ref Diana. Florentina accepta si asa 70 si 57 incep urcarea catre Diana. Am planificat max 3 opriri pana la Diana si m-am tinut de cuvant. Am urcat in ritm constant cu opriri data de altitudinea indicata de altimetru. Ajunsi la Diana stiam ca am terminat, urmeaza coborarea si finish-ul.
Alergam usor pe plaiurile craiului, scapam de cainii de la o stana si intram in Zarnesti. Urmand marcajele intram in ritm alert in ultima turnanata si trecem linia de sosire in uralele concurentilor/organizatorilor/spectatorilor.
A fost greu dar am reusit.
Seara pasta party, spectacol de dans, premierea, retragerea la corturi.
Duminica ploaie toata ziua si un drum luuuuuuuuunnnnnnnngggg pana la Bucuresti.

Invataminte:
-betele sunt de un real folos
-conteaza odihna (somnul) de dinainte de concurs
-atentie la alimentatia din timpul concursului (nu numai geluri energizante)
-omul mai are si zile proaste :)
-pentru timp acceptabil tb antrenament

No comments: